AMMATTILAISET AREENALLA: OSAAJAT LAPIN KASVUUN kampanja tammi-maaliskuu 2018


TAUSTA 

Lähde: Yle, 28.8.2017

OSAAJAT

48/13

kampanjassa mukana /
työllistynyt tai muita urapolkuja löytynyt
kampanjan aikana

94,7%

työnhakijoista suosittelisi kampanjaa
muille työnhakijoille

TYÖNANTAJAT

41/51

työnantajien edustajaa
paikan päällä / esiin tuotua avointa työpaikkaa

86%

työnantajista totesi, että rekrytointitapahtumaan oli helppo tai erittäin helppo osallistua


AMMATTILAISET AREENALLA: HÄMEENLINNAN SEUTU kampanja lokakuu 2017 - tammikuu 2018


TAUSTA

OSAAJAT

23/11

kampanjassa mukana /
työllistynyt tai muita urapolkuja löytynyt
kampanjan aikana

100%

työnhakijoista suosittelisi kampanjaa
muille työnhakijoille

TYÖNANTAJAT

39/73

työnantajien edustajaa
paikan päällä / esiin tuotua avointa työpaikkaa

80%

työnantajista totesi, että rekrytointitapahtumaan oli helppo tai erittäin helppo osallistua

"Haemme it-alan ammattilaisia etupäässä erilaisiin teknisiin rooleihin, ja kuten kaikki tietävät, osaajat ovat nyt kiven alla. Kannattaa laittaa meille hakemusta ja näyttöä opinnoista ja harrastuneisuudesta, jos tehtävät web-ohjelmoinnin parissa kiinnostavat. Lähdimme mielellämme mukaan kampanjaan, sillä saamme samalla itsekin näkyvyyttä. Tavoitteenamme on palkata kymmeniä uusia osaajia viiteen toimipisteeseemme Suomessa tämän vuoden aikana. (…)" sanoo Minna Luiro Ambientiasta.

MEDIAN SANOMAA


AMMATTILAISET AREENALLA: KEMI kampanja maalis-toukokuu 2017


TAUSTA

Lähde: Yle, 10.11.2014

OSAAJAT

40/10

kampanjassa mukana /
työllistynyt tai muita urapolkuja löytynyt
kampanjan aikana

100%

työnhakijoista suosittelisi kampanjaa
muille työnhakijoille

TYÖNANTAJAT

28/30

työnantajien edustajaa
paikan päällä / esiin tuotua avointa työpaikkaa

5

seudulle laajentamista kaavailevaa yritystä

MEDIAN SANOMAA


AMMATTILAISET AREENALLA: PIRKANMAA kampanja tammi-maaliskuu 2017


TAUSTA

”Työttömien työnhakijoiden määrä kasvoi palvelu ja myyntityössä"

OSAAJAT

80/19

kampanjassa mukana /
työllistynyt kampanjan aikana

76,5%

työnhakijoista suosittelisi kampanjaa
muille työnhakijoille

TYÖNANTAJAT

50

työnantajien edustajaa
paikan päällä

97%

työnantajista totesi
rekrytapahtuman olevan hyödyllinen


AMMATTILAISET AREENALLA: IISALMI kampanja helmi-huhtikuu 2016


TAUSTA

Iisalmen kaupunki osasi kaupunginjohtaja Jarmo Ronkaisen mukaan varautua Normetin huonoon uutisiin.

– Kaupunki oli tietoinen yleisestä tilanteesta. Kaupungin edustajat kävivät Normetilla pari viikkoa sitten, jolloin kuulimme, että kaivosteollisuudessa on hiljaista.

Ronkainen vakuuttaa, että kaupunki on hereillä, ja tekee kaiken voitavansa irtisanottujen eteen.

– Pikapalaveri on pidetty, ja Pohjois-Savon ELY-keskukseen on oltu yhteydessä. Katsotaan mitä voidaan tehdä esimerkiksi Etappi-hankkeen kautta. Iisalmen työttömyys on parin viime vuoden aikana noussut tasaisesti. Sama vaiva on tosin koko maakunnassa. Tähän tilanteeseen 80 irtisanottua on suuri määrä – toki se on sitä, vaikka työttömyys olisi matalampi.”

Savon Sanomat, 23.10.2015


OSAAJAT

80/28

kampanjassa mukana /
työllistynyt kampanjan aikana

97%

työnhakijoista suosittelisi kampanjaa
muille työnhakijoille

TYÖNANTAJAT

50

työnantajaa
paikan päällä

TYÖNANTAJAN SANOMAA

”Jo se, että työnhakijat ovat lähteneet tällaiseen kampanjaan mukaan, antaa hyvän kuvan – ei vaan jäädä odottelemaan, että tulee se työnantaja ja tarjoaisi työtä. Itseään pitää markkinoida ja olla aloitteellinen, ei pidä lannistua. Eivät ne puhelut niin montaa sekuntia kestä, joten en pistä pahakseni sitä, että työnhakijat soittavat. Jututan mielelläni heitä hetken ja kerron tilannetta", kertoo tiedotteessa kampanjan esittelysivuilta juuri uuden työntekijän yritykseensä löytänyt Antti Huovinen Maatalousyhtymä Huovinen Antti Jouni ja Maijasta.

Kauppalehti, 17.4.2016

NÄKEMYS

Seppo Kääriäinen

kansanedustaja

Kampanjan suojelija:

”Asetelman kääntäminen siten, että työnhakijat järjestävät työnhakukampanjaa on ilahduttava asia! Tätä juuri tarvitaan, kun Suomen taloustilanne on tällainen. Meidän on katsottava tulevaisuuteen ja otettava asiat omiin käsiimme. Jokainen tilanne on mahdollisuus. Portit eivät ole koskaan kiinni. Riippuu niin työnhakijoista kuin yrityksistä, että erilaisiin mahdollisuuksiin tartutaan.”


AMMATTILAISET AREENALLA: TEUVA kampanja helmi-huhtikuu 2015


TAUSTA

Lähde: Yle, 9.10.2014

OSAAJAT

36/8

kampanjassa mukana /
työllistynyt kampanjan aikana

OSAAJAN SANOMAA

"Business Arena veti itse projektia ammattimaisin ja varmoin ottein eteenpäin ja toivotaan että mahdollisimman moni vielä löytää työtä itselleen."

TYÖNANTAJAT

32

työnantajaa
paikan päällä

37

esiin tuotua avointa työpaikkaa

KIRJOITUS

KAMPANJA MEDIASSA


AMMATTILAISET AREENALLA: VIITASAARI kampanja huhti-kesäkuu 2014


TAUSTA

Lähde: Yle

OSAAJAT

161/53

työttömäksi jääneet
Fenestran konkurssin jälkeen /
kampanjassa mukana

OSAAJAN SANOMAA

”Hyvin meni. Työnantajia kävi yllättävän paljon, kun ottaa huomioon että tämä ei ole mikään iso paikkakunta, sanoo Satu Liimatainen, yksi aktiivisista ammattilaisista.
Liimatainen kävi yhdessä haastattelussa ja tapasi muutaman kiinnostuneen työnantajan päivän aikana.

Tekniikka ja Talous / Uratie, 19.6.2014:

Töitä vaikka talkoovoimin

TYÖNANTAJAT

30

työnantajaa
paikan päällä

50

esiin tuotua avointa työpaikkaa

1/3

potentiaalinen sijoittuja /
seudulle laajentamista kaavailevaa yritystä

NÄKEMYS

Mauri Pekkarinen

kansanedustaja

Kampanjan suojelija:

”Suomen saaminen kasvun ja kehityksen raiteille edellyttää, että kaikki työkykyiset saadaan työhön.”

MEDIAN SANOMAA

RADIOHAASTATTELU


AMMATTILAISET AREENALLA: SAARIJÄRVI kampanja loka-joulukuu 2006


TAUSTA

Lähde: Yle

OSAAJAT

82

kampanjassa mukana

OSAAJAN SANOMAA

"Varmaan suurimmalle osalle ihanne olisi työllistyä tänne. Mutta tosiasia on, että jos joku ei tule tänne perustamaan yritystä, niin eteen tulee muuttoja pois paikkakunalta tai vaihtoehtona pidemmät työmatkat. Kyllä ihmiset hyvän työpaikan saadessaan ova valmiita myös muuttamaan."
Tekniikka&Talous, 23.11.2006

TYÖNANTAJAT

>30

työnantajaa
paikan päällä

80

esiin tuotua avointa työpaikkaa

MEDIAN SANOMAA

MENESTYSTARINA

Aktiivinen työvoima toi Serresin Saarijärvelle

Kauhajokelaisessa Serres Oy:ssä päätettiin vuosi sitten laajentaa toimintaa uudelle paikkakunnalle. Syynä oli uuden työvoiman tarve.
- Emme ehtineet miettiä montaakaan paikkakuntaa, kun esiin tuli sopivan lähellä oleva Saarijärvi, kertoo Serresin toimitusjohtaja Mika Hagberg.

Hagberg oli kuullut jo aiemmin Eforen lopettavan toimintansa, joten työvoimaa olisi vapaana. Lopullisesti hänet vakuutti tehtaan väen järjestämä Ammattilaiset Areenalla -rekrytointitapahtuma.
- Se aktiivisuus ja oma-aloitteisuus antoi minulle kuvan siitä, että täällä on oikea asenne työn tekemiseen, muistelee Hagberg.
- Kun Eforelta vielä vapautui tiloja käyttöömme, oli päätös Saarijärvelle laajentamisesta helppo tehdä.

Ensimmäisten kokemustensa perusteella Hagberg uskoo vakaasti tehneensä oikean ratkaisun. Paikallisen yrityspalvelun toiminta on ollut jouhevan avuliasta ja työvoima jopa odotettuakin aktiivisempaa.
– Meidän ei tarvinnut julkistaa lainkaan hakua työvoiman koulutukseen. Saimme niin paljon yhteydenottoja, että ensimmäinen erä täyttyi hetkessä, hän hämmästelee.

SSYP Saarijärven Seudun Yrityspalvelujen tiedote, toukokuu 2007

Miten käynnistän kampanjan alueellani?


 

Ota yhteys Mikkoon, niin sovitaan esittelyaika.

Mikko Korpela
Crazy Town Oy 
+358 400 499 242
mikko.korpela@crazytown.fi